یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۵۸:۴۲

سازندگان دریایی دانش‎بنیان می‎شوند

باشگاه خبری فراساحل: شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف به عنوان شرکت تولیدکننده تجهیزات دریایی و شناورهای کوچک تفریحی، دانش بنیان می‎شود. شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف علاوه بر موفقیت در مراحل مختلف ممیزی برای دریافت گواهینامه دانش‎بنیان، توانسته است با یک شرکت شناورساز فنلاندی مذاکره و به تفاهم دوجانبه برای همکاری برسد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین تایمز، مدیرعامل شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف درباره دستاوردهای سال گذشته این شرکت گفت: خوشبختانه در واپسین روزهای سال گذشته توانستیم به عنوان تنها تولیدکننده تجهیزات مختلف دریایی به‏‎ویژه تابلوهای برق و مخابرات دریایی و نیز شناورهای کوچک تفریحی و شناورهای جمع‎آوری آلودگی‎های دریایی، با تمرکز بر توسعه و تحقیق وارد مبحث دانش‌بنیان شدن فعالیت‎های شرکت شویم.


حسن‌ابراهیم پورضیائی خاطرنشان کرد: بر همین اساس شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف مراحل ارزیابی و ممیزی برای دریافت گواهینامه دانش‌بنیانی را سپری کرده و آنطور که به صورت شفاهی اعلام شده است این شرکت، موفق به اخذ گواهینامه دانش‌بنیانی شده اما هنوز گواهینامه این شرکت به صورت کتبی صادر نشده است. وی افزود: در صورت صدور گواهینامه مذکور، شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده تجهیزات دریایی و شناورهای کوچک تفریحی و جمع‎آوری آلودگی‎های دریایی (شناورهای آلومینیومی) شرکتی دانش بنیان شناخته خواهد شد.


پورضیائی اظهارکرد: همچنین در سال گذشته در راستای تجاری کردن ساخت شناورها، توانستیم با طراحی و ساخت یک شناور مولتی کت، زمان و کیفیت و قیمت را در این شناورها قابل رقابت کنیم. وی با توجه به حصول توافق هسته‎ای در آغاز سال گذشته و اجرای برجام در ماه‎های پایانی سال، شرایط اقتصادی کشور وضعیت مناسبی نداشت تا جایی که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی دچار بلاتکلیفی شده بودند اما با این وجود شرکت ما توانست به 85 درصد از پیش‎بینی‎ها و اهداف خود در سال گذشته جامه عمل بپوشاند. مدیرعامل شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری‎ها و برنامه‎ریزی‌های سه تا چهار ساله این شرکت برای شناور سازی، در سال گذشته توانستیم برای زمان ساخت شناور آلومینیومی در کشور رکورد ثبت کنیم به صورتی که یک شناور آلومینیومی را در مدت 3.5 ماه ساخته و تحویل دادیم که برای نخستین بار در کشور ساخت شناور از لحاظ رقابت با کشورهای صاحب صنعت دارای توجیه اقتصادی شد.


تفاهم‎نامه دو‌جانبه مشارکت با یک شرکت فنلاندی
پورضیائی با اشاره به اجرای برجام و امکان انعقاد قرارداد و امضای تفاهم نامه با کشورهای دیگر اعلام کرد: در راستای ارتقای تکنولوژی و همکاری‎های دوجانبه با یکی از بزرگ‎ترین شرکت‎های تولیدکننده شناور در فنلاند تفاهم‎نامه دو جانبه مشارکت امضا کردیم که کار روی شناورهای دارای تکنولوژی ساخت مانند سارهای اسپیدکرافت، پایلوت و... یکی از اهداف این تفاهم‎نامه است. وی با بیان این‌که در همین ماه مدیرعامل این شرکت فنلاندی برای مشخص کردن جزئیات کار به ایران سفر خواهد کرد گفت: این شرکت سازنده شناورهای سبک اروپا و برخی بازارهای آمریکایی است که می‌تواند بر روی محصولات ما در بازارهای اروپا نیز تاثیر گذارد.


صادرات به کشورهای همسایه به شرط رفع موانع تجاری
مدیرعامل شرکت فنی مهندسی صنعت دریایی فن‌آوران سیراف با اشاره به در چند سال گذشته و بهع دلیل تحریم‌ها نتوانسته‎ایم در راستای صادرات تجهیزات دریایی گام برداریم، گفت: با این وجود دو سال گذشته به آذربایجان صادرات داشتیم اکنون نیز امیدواریم با رفع موانع تجاری از جمله سیستم‎های انتقال پول، رفع کامل محدودیت‎ها و همکاری دوباره موسسات رده‌بندی خارجی با ایران، تجهیزات ساخته شده ما به بازارهای بین‌المللی راه یابد زیرا این تجهیزات قابلیت حضور در بازارهای خارجی را دارند.



  کد خبر : 1555
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :